איך לתכנן את פינת העבודה בבית

בין אם אתם עובדים בבית באופן זמני בגלל הקורונה או באופן קבוע, מרחב עבודה פונקציונלי ומעורר מוטיבציה הוא אחד המרכיבים החשובים ביותר לעבודה מהבית בצורה מוצלחת. 

חלל העבודה, יכול לקבוע את קצב העבודה והפרודוקטיביות ויכול בהחלט להשפיע על מצב הרוח.

אתם לא צריכים לגור בוילה ענקית כדי ליצור מרחב ייעודי לעבודה. אתם אפילו לא צריכים לקנות רהיטים חדשים, כל מה שאתם צריכים זה ראש פתוח ויצירתיות.

סביבת העבודה צריכה להיות השתקפות של האישיות שלכם ושל המקצוע שלכם. היא אמורה להוציא את המיטב, ולעורר לחשוב ולעבוד מחוץ לקופסה. 

למרבה המזל אני מארחת היום את האחת והיחידה, זאת שתארגן לכם את החיים מור אהרון דיק הבעלים של  "הכל במקום" עם טיפים נפלאים לארגון יעיל לפינת העבודה שלכם.

במאמר תוכלו למצוא ולהמיר מקום בביתכם בקלות לחלל עבודה נהדר שיאפשר לכם לעבוד בצורה יעילה מהבית.

אז איך מייצרים חלל פונקציונלי ומעורר מוטיבציה? בואו נתחיל.

 

 לוקיישן לוקיישן לוקיישן- NO.1

כשהקמתי את העסק שלי לפני למעלה משנתיים עבדתי בכל רחבי הבית, מהשיש במטבח, שולחן האוכל ועד הספה. אני יודעת שיש  איזשהו קסם בלשבת על הספה רגל על רגל עם הלפטופ, והאמת שהייתה תקופה מסוימת בחיי שנהניתי לעבוד ככה, אבל בסופו של דבר אני נוטה להרגיש פרודוקטיבית יותר כאשר סביבת העבודה שלי מסודרת מול שולחן וללא הסחות דעת.

אני מכירה יחידי סגולה שיכולים לעבוד כשיש רעשי רקע, רובנו לא יכולים להתמקד בכלל, בין אם זה כלב נובח, או ילדים שמשחקים ברקע. אז אחד הדברים החשובים זה למצוא את המקום השקט ביותר בבית, אם יש אפשרות לחדר עם דלת שאפשר לסגור מה טוב.

היבט נוסף שחשוב למיקום פינת העבודה הוא התאורה. ידוע שכאשר יש אור טבעי בחדר מרגישים פחות עייפים ויש פחות עומס על העיניים. אז העדיפות היא לסביבת עבודה עם כמה שיותר פתחי אור טבעיים, היה ולא קיימת האפשרות חשוב להכניס תאורה מלאכותית טובה, מנורת שולחן טובה או גוף תאורה רצפתי יעשו את העבודה. 

בנוסף, עדיף שבצמוד לשולחן העבודה יהיה קיר שניתן לתלות עליו מדפים/ לוח לתלייה/ ארון לאחסון וסידור הניירת וכל שאר הדברים שחשוב שיהיו זמינים לכם במהלך יום העבודה.

 

בחירת ריהוט מתאים- NO.2 

אתם לא חייבים לקנות ריהוט באלפי שקלים לרוב אפשר למצוא את הריהוט בבית, קצת לפתוח את הראש והרבה יצירתיות יכולים ליצור לכם את פינת העבודה המושלמת, רובנו כרגע עובדים מהבית באופן זמני, אבל הזמני הזה הוא לא ברור לכן אל תפחדו לעשות שינויים במרחבי הבית, אל תפחדו להזיז ריהוט באופן זמני.

תחפשו שידות שניתן להניח עליהן משטח עבודה, אפשר להמיר את שולחן האוכל לפינת עבודה זמנית או להוציא את שולחן הכתר מהמחסן. כל אופציה עם משטח עבודה בגובה של שולחן בר או שולחן רגיל יהיו מספקים.

ואם בא לכם להתחדש או שאין לכם שום אפשרות להשתמש בריהוט קיים ולהסב אותו לפינת עבודה אז יש המון חנויות שעושות משלוחים.

מצרפת לכם פריטים מדליקים של חנויות שעובדת אונליין ועושות משלוחים

צבעוניות- NO.3 

כאשר אנחנו יוצרים את פינת העבודה שלנו חשוב להבין שיש צבעים מסוימים שמייצרים הסחות דעת ובסופו של דבר פוגעים בפרודקטיביות וכן, גם במצב הרוח שלנו. 

שימוש בצבעים בצורה נכונה יכול ליצור שינוי ענקי בחלל העבודה שלנו. כאשר אנחנו בוחרים את הגוונים הנכונים עם המינונים הנכונים אנחנו גם ממקסמים את חלל העבודה, גם מגבירים את כושר היצירתיות שלנו ומעודדים עבודה וגם מייצרים אווירה נעימה ופרודקטיבית.

בוודאי שבסופו של דבר כדאי לעצב את המשרד הביתי שלכם בצבעים ובגוונים האהובים עליכם, אבל קחו בחשבון גם את שאר הגוונים ששולטים אצלכם בבית. הצבעוניות צריכה להיות במינונים נכונים על מנת לא להפר את ההרמוניה בחלל.

אז קבלו את מצעד הצבעים שיצרו סביבה רגועה ונקייה,

הצבע הכחול מאזן ומרגיע, עוזר לעבוד ביעילות ומקנה תחושת ביטחון. 

הכחול על גווניו מסמל חוכמה, מקצועיות ודיוק ומייצר סביבת עבודה נעימה.

כחול נקי הרמוני ומשרה רוגע. שימו לב שהכחול הבהיר ישרה זרימה בחלל ורוך ולעומתו הכחול בגוונים הכהים יותר ישרה עוצמה ויציבות. לא סתם הכחול נבחר לצבע השנה.

הצבע השני שמסתדר ממש יפה באזור העבודה הוא הירוק, נעים רגוע ומרענן ואחד הצבעים המאוזנים ביותר. 

הירוק הוא כמובן צבע של טבע, מייצג את כל הצמחים על גווניהם, הרמוניה ורעננות. נאמר עליו שהוא אחד הצבעים המרגיעים שקיימים בסקאלת הצבעים.

והגוון השלישי הוא הכתום! ממריץ פעילות מנטלית, מרענן ומעודד יצירתיות. הצבע הכתום הוא מאוד אופטימי ומייצג התלהבות, שמחה, יצירתיות ונחישות. 

אנחנו מבלים את רוב שעות היום באזור העבודה שלנו אז  לפני שאתם ניגשים לעבודת הצביעה תתכננו טוב ואל תשכחו להשתמש במינונים נכונים כדי שלא יגרמו לחלל להראות חנוק מידי ואז זה יאבד את המטרה שלשמה התכנסנו. כאשר אנחנו מדברים על צבעים, זה לאו דווקא לצבוע את הקיר, ניתן להשתמש בצורות, מרקמים שונים עם הגוונים שדיברנו עליהם. כמה פסים של צבע וטקסטורות שונות יעוררו לחיים את פינת העבודה שלכם.

אחד הפריטים שהכי חשוב בעיניי להכניס למשרד ובכלל לבית אלא הצמחים, הם נותנים עוד טקסטורת צבע מרעננים את החלל ומכניסים חיים ויש בהם המון יתרונות בריאותיים, כמו הגברת היצירתיות והפחתת רמות הלחץ.

 

ועכשיו קבלו את חמשת הטיפים המנצחים של מור הבעלים של "הכל במקום" לסביבת עבודה מסודרת ונעימה, להדפיס ולתלות!

התקופה המשוגעת הזו הכניסה אותנו לבתים. למעשה, בית הספר, הגנים, הגינות הציבוריות, העבודה והמשרד נכנסו כולם אלינו הביתה והציפיה מאיתנו לתפעל ולהכיל אותם כאילו היו שם מעולם. רק שהם לא היו. לכן עלינו לערוך מחדש את הבית, להגדיר מחדש את הפינות השונות בו לתקופה הקרובה לפחות, למקם את החפצים שלנו כך שהם שמישים ונגישים וליצור מרחבים מוגדרים ביעילות עבורנו ועבור שאר דיירי הבית. מפינה זנוחה או לא קיימת לפינה בה אנחנו מבלים שעות רבות, מאמצים עיניים, דעת ונפש. אלו הם 5 טיפים מנצחים לסביבת עבודה מסודרת ונעימה

הגדירו את "גבולות הגזרה" של פינת העבודה שלכם.

אפילו אם יש לכם "רק" שולחן כתיבה, הסתכלו סביב - מה זה עוד כולל? את הקיר שמול השולחן? כסא משרדי? פח ניירות? נסו ליצור ממש הפרדה פיזית של חלל העבודה, שתהיה ברורה לכם ולבני ביתכם, כך שברור שברגע שאתם שם אתם "בעבודה" ואינכם פנויים לדברים אחרים. ניתן לעשות זאת באמצעות חפץ מפריד (עציץ, מנורה עומדת..) , מחיצה (מעץ/בד/נייר/..) או אפילו באמצעות צבע על הקיר או וואשי טייפ שמפריד את חלל העבודה מחללים אחרים.

תחמו את כל חומרי העבודה שלכם לפינת העבודה.

כן, זה כולל גם את המטען של המחשב הנייד שנשאר בסלון, החשבוניות שמסתובבות בבית, כלי הכתיבה, המחברות, הדוגמיות… עברו בחללי הבית השונים ואספו מהם את החומרים השונים שלכם. גם אם זה נראה לכם הרבה ושלא הכל יכנס בשולחן קטנטן - שקודם כל יהיו ביחד.

סדרו את המכשירים האלקטרוניים על שולחן העבודה.

כאילו שלא התרגלנו עדיין לכמה החיים שלנו טכנולוגיים, יש לנו נטייה להשאיר מכשור אלקטרוני בצורה ארעית. בדקו כמה מכשירים אלקטרונים יש לכם בשימוש קבוע (מדפסות מטענים..) ודאו שיש לכם מפצל חשמל מתאים שמספיק לכולם, רצוי מבלי צורך להחליף בניהם  (ואם אין רכשו אחד), אגדו והצניעו כבלים כך שלא יראו אותם.(היו יצירתיים אפשר להשתמש בכל דבר החל מחוט, אזיקון, בקבוק פלסטיק, נודל בריכה… כל דבר שאפשר להעביר דרכו כבלים ולשחרר במידת הצורך)

השאירו על השולחן רק חומרי עבודה יומיומיים.

מקודם אספנו ועכשיו נמיין ונפזר לפי קטגוריות - יומי-שוטף-ארכיון. על השולחן נשאיר רק חומרי עבודה בשימוש יומיומי מחשב, יומן, כלי כתיבה, קופסה קטנה לחשבוניות. זהו. חומרים בשימוש שוטף, כאלה שאנחנו משתמשים בהם מספר פעמים בחודש אבל לא כל יום (כרטיסי ביקור, דוגמאות..) - נאחסן במגירות בפינת העבודה. בפינת עבודה תמיד נעדיף שולחן עם 2 מגירות לפחות או יחידת מגירות נפרדת על פני פתרונות אחסון "פתוחים" כמו סלסלאות, פולדרים וכו'.

שימו גם דברים שמשמחים אתכם.

עציץ קטן, תמונה משפחתית, גלויה משמחת… משהו שכשתרימו את הראש מהמייל המעצבן או מקובץ האקסל הארוך יעשה לכם נעים בלב ויתן לכם כח להמשיך.  בסוף, סביבת עבודה היא פונקציונלית באמת רק אם אנחנו משתמשים בה, ונשתמש בה רק אם יהיה לנו בה נוח ונעים ולא רק נגיש.

אהבתם? ספרו לנו! נשמח לשמוע.

סידרתם? עיצבתם? תראו לנו! שנתרגש ונפרגן יחד :)

רוצים עוד? ספרו על מה והמשיכו לעקוב. מבטיחות לכתוב ולעדכן עוד לפי הדברים שנשמע מכם :)